馃攳 Sherlook | Trefl Joker Line


Na komisariacie by艂 legend膮.
Nic nie mog艂o ukry膰 si臋 przed jego sokolim wzrokiem.
Nazywali go wi臋c "Sherlook".
Czy dasz rad臋 mu dor贸wna膰?

Sherlook

Silvano Sorrentino
Wydawnictwo Trefl Joker Line
Liczba graczy 2-6
Czas gry 15- 30 min
Wiek 8+
Ocena 8/10

Praca detektywa do naj艂atwiejszych nie nale偶y. Przyjecha艂e艣 na miejsce zbrodni, zrobi艂e艣 zdj臋cia i odszed艂e艣 na chwil臋, by porozmawia膰 z porucznikiem. Gdy wr贸ci艂e艣, zrobi艂o Ci si臋 s艂abo na widok tego co zobaczy艂e艣. Nowy rekrut narobi艂 ba艂aganu! Czy b臋dziesz w stanie zauwa偶y膰 r贸偶nice pomi臋dzy dwoma zdj臋ciami? Oby!

ZAWARTO艢膯 PUDE艁KA
  • 40 dwustronnych prawie identycznych kart
  • 10 tabliczek z numerami od 1 do 10
  • 30 偶eton贸w punkt贸w


Karty (zdj臋cia) s膮 prawie identyczne. Zdj臋cia r贸偶ni膮 si臋 tylko kilkoma szczeg贸艂ami, kt贸re pokazane s膮 na odwrocie kart (w czerni i bieli).

PRZYGOTOWANIE DO GRY
Zielone 偶etony, kt贸re s膮 wi臋ksze od pozosta艂ych, u艂贸偶cie zakryte awersem do do艂u. Pozosta艂e 偶etony maj膮 zosta膰 widoczne. Ustawcie 10 tabliczek z numerami w taki spos贸b, aby by艂y dost臋pne dla wszystkich graczy. Potasujcie 40 kart ze zdj臋ciami i utw贸rzcie z nich tali臋 na 艣rodku (kolorow膮 stron膮 do g贸ry).








ROZGRYWKA
Na pocz膮tku ka偶dej rondu odwr贸膰cie pierwszy zielony 偶eton ze stosu. Taki 偶eton wskazuje po艂o偶enie dw贸ch kart wzgl臋dem siebie. Po艂贸偶cie na stole pierwsz膮 kart臋 z talii, a nast臋pnie we藕cie drugie zdj臋cie i u艂贸偶cie obok, w spos贸b wskazany na zielonym 偶etonie. W tym momencie wszyscy gracze jednocze艣nie zaczynaj膮 obserwowa膰 dwa zdj臋cia. Ich zadaniem jest znalezienie r贸偶ni膰 pomi臋dzy obrazkami. W ka偶dej chwili ka偶dy z graczy mo偶e chwyci膰 tabliczk臋 z numerem odpowiadaj膮cym liczbie r贸偶nic, kt贸r膮 odszuka艂. Kiedy gracz wybierze tabliczk臋, nie mo偶e wymieni膰 jej na inn膮. Runda trwa do momentu, gdy pozosta艂 jeden gracz, kt贸ry jeszcze nie chwyci艂 tabliczki. Ma na to 3 sekundy. Je艣li nie zd膮偶y, nie bierze udzia艂u w przyznawaniu 偶eton贸w punkt贸w.

PRZYZNAWANIE PUNKT脫W
Odwr贸膰cie obie karty ze zdj臋ciami miejsca zbrodni na czarno- bia艂膮 stron臋, gdzie zaznaczone s膮 wszystkie r贸偶nice. Suma r贸偶nic z obu kart wskazuje zwyci臋zc臋 rundy:
Zielony 偶eton otrzymuje gracz, kt贸ry ma tabliczk臋 z numerem r贸wnym liczbie r贸偶nic. Je艣li nikt nie ma takiej tabliczki, 偶eton jest odrzucany i nie s膮 przyznawane dalsze punkty.
Czerwony 偶eton otrzymuje gracz, kt贸ry ma tabliczk臋 z numerem wy偶szym ni偶 liczba r贸偶nic i najbardziej do niego zbli偶onym. Je艣li nie ma takiego gracza, to 偶eton trafia do gracza, kt贸ry zdoby艂 zielony 偶eton.
呕贸艂ty 偶eton otrzymuje gracz, kt贸ry ma tabliczk臋 z numerem najni偶szym ni偶 liczba r贸偶nic i najbardziej do niego zbli偶onym. Je艣li takiego gracza nie ma, to 偶eton trafia do gracza, kt贸ry zdoby艂 zielony 偶eton.

Na koniec rundy z powrotem rozstawcie tabliczki z numerami i od艂贸偶cie u偶yte karty na osobny stos i zacznijcie now膮 rund臋.


KONIEC GRY
Gra ko艅czy si臋 po 10 rundach. Ka偶dy z graczy podlicza zdobyte punkty za 偶etony:
3 punkty za ka偶dy zielony 偶eton
2 punkty za ka偶dy 偶贸艂ty 偶eton
1 punkt za ka偶dy czerwony 偶eton
Zwyci臋zc膮 zostaje gracz, kt贸ry zdoby艂 najwi臋ksz膮 ilo艣膰 punkt贸w. W przypadku remisu, wygrywa osoba, kt贸ra zdoby艂a wi臋cej zielonych 偶eton贸w.







------

Jestem mi艂o艣niczk膮 krymina艂贸w, dlatego prawie skaka艂am ze szcz臋艣cia, gdy zobaczy艂am tajemnicz膮 paczk臋 niespodziank臋 od Trefl Joker Line. My艣l臋, 偶e nie ma osoby, kt贸ra nie zna艂aby Sherlocka Holmesa. Niekoniecznie z ksi膮偶ek, wielokrotnie przecie偶 przygody Holmesa by艂y ekranizowane, czy to w postaci seriali czy film贸w. Ta gra to nie lada gratka dla wszystkich mi艂o艣nik贸w zagadek. Pocz膮tkowo oczywi艣cie mo偶e wydawa膰 si臋 ta gra banalnie prosta, ale uwierzcie mi na s艂owo- po pierwszej rundzie zmienicie zdanie. Karty ze zdj臋ciami s膮 prawie identyczne, ale "prawie" jest tu s艂owem kluczowym. Bowiem nie znajdziecie takiej samej karty. Ka偶da w mniejszym lub wi臋kszym stopniu r贸偶ni si臋 od pozosta艂ych. I 偶eby by艂a jasno艣膰, trudno艣ci nie sprawia szukanie r贸偶nic a to, 偶e w tym samym czasie reszta graczy te偶 ich szuka. W Sherlooku liczy si臋 nie tylko spostrzegawczo艣膰, ale r贸wnie偶 refleks. Poza tym karty z numerami s膮 pojedyncze, wi臋c pozostali gracze mog膮 zabra膰 nam (naszym zdaniem) prawid艂owy numer je艣li tylko wyka偶膮 si臋 lepszym sprytem, spostrzegawczo艣ci膮 i szybszym refleksem. Gra dedykowana jest powy偶ej 贸smego roku 偶ycia. Moim zdaniem m艂odsze dzieci r贸wnie偶 mog膮 w ni膮 gra膰, bo nie licz膮c odrysowanego trupa nie ma tam nic "gorsz膮cego", a zabawa w detektywa na pewno spodoba si臋 niejednemu dziecku. Co najwa偶niejsze, dzi臋ki r贸偶norodno艣ci kart ka偶da rozgrywka b臋dzie wygl膮da艂a inaczej. W ka偶dej rundzie inne u艂o偶enie kart r贸wnie偶 jest ma艂膮 przeszkod膮 podnosz膮c膮 trudno艣膰. Sherlook to 艣wietna gra karciana, kt贸ra umili niejeden rodzinny wiecz贸r 馃攳

PLUSY:
+ pi臋kne wydanie
+ proste zasady
+ niska cena (mo偶na kupi膰 t臋 gr臋 ju偶 za 38 z艂)
+ mo偶liwo艣膰 grania w wi臋kszym gronie
+ wci膮gaj膮ca rozgrywka

MINUSY:
- brak!

Ocena 8/10

Za egzemplarz serdecznie dzi臋kuj臋 Wydawnictwu Trefl Joker Line




Komentarze

  1. Mo偶na zagra膰 z przyjaci贸艂mi na pla偶y podczas wakacji, 艣wietna zabawa. 馃槉

    OdpowiedzUsu艅

Prze艣lij komentarz