Duże i włochate | Trefl Joker Line
Dzisiaj przychodzę do Was z inną recenzją. Mianowicie recenzją gry. Na blogu pojawi się więcej tego typu postów i mam nadzieję, że przypadną Wam one do gustu. Może znajdziecie pomysł na prezent urodzinowy bądź gwiazdkowy?
Wydawnictwo Trefl Joker Line
Autor Josep M. Allué
Czas gry ok. 30min
Wiek +8
Liczba graczy 4-8
"Duże i włochate" to gra imprezowa, w której możemy puścić wodze fantazji. Każdy z graczy może wykazać się niezwykłą pomysłowością.
Włochate i obrzydliwe? Niebezpieczne i ciężkie? Dziwaczne i tchórzliwe? Skojarzeń jest masa, jednak w tej grze liczy się oryginalność i pomysłowość.
CEL GRY
Gra polega na wymyślaniu najtrafniejszych skojarzeń do dwóch haseł wybranych w danej turze.
ZAWARTOŚĆ PUDEŁKA
102 karty z przymiotnikami
8 kart graczy
1 żeton sędziego
8 żetonów graczy
1 klepsydra
ROZGRYWKA
1. Każdy z graczy wybiera kartę gracza oraz żeton w tym samym kolorze.
2. Karty z przymiotnikami trzeba ułożyć w stos na środku.
3. W każdej turze kolejni gracze wcielają się w rolę sędziego, przejmując żeton sędziego. W pierwszej turze sędzią zostaje osoba najstarsza.
4. Sędzia wybiera 3 karty z przymiotnikami ze stosu, zapoznaje się z nimi i umieszcza je na środku stołu.
5. Sędzia decyduje, które karty pozostaną w grze.
6. Gracze muszą wymyślić skojarzenia do przymiotników wybranych przez sędziego. Czas na udzielenie odpowiedzi to 60 sekund, które odmierza dołączona klepsydra.
7. Po wymyśleniu odpowiedzi gracze umieszczają swoje żetony na odwróconej karcie. Ostatni gracz nie może udzielać odpowiedzi w danej turze, zamiast tego zbiera żetony wszystkich graczy i w tej rundzie zostaje zgadującym.
8. Gracze podają swoje odpowiedzi- poza zgadującym.
9. Po wysłuchaniu wszystkich odpowiedzi zgadujący w tajemnicy typuje jaką odpowiedź wybierze sędzia (wybiera żeton danego gracza).
10. Sędzie ogłasza jaka odpowiedź jego zdaniem jest najlepsza. Wybrany gracz otrzymuje dwie odkryte karty.
11. Zgadujący odkrywa żeton gracza, który według niego miał zostać wybrany przez sędziego. Jeśli miał rację- zdobywa zakrytą kartę, jednak jeśli się pomyli traci jedną kartę (oczywiście jeśli jakąkolwiek ma)
Istnieje również wariant bez sędziego. W takim wypadku gracz, który w danej turze jest sędzią, dobiera trzy karty i wybiera spośród nich dwie, które będą wykorzystane w danej rundzie. Po podaniu odpowiedzi gracze odliczają do trzech i w tym samym czasie wskazują osobę, której odpowiedź ich zdaniem była najlepsza. W przypadku remisu gracze dostają po jednej karcie. Zgadujący również otrzymuje kartę jeśli wytypuje prawidłowo wybraną odpowiedź.
Wgrywa osoba, która zgromadzi najwięcej kart.
Zasady są proste. W instrukcji napisane jest również, że można dyskutować na temat udzielonych odpowiedzi. My to pominęliśmy. Jeśli nie zgadzaliśmy się z jakimś skojarzeniem, wtedy dana osoba musiała wytłumaczyć skąd takie skojarzenie.
W tę grę mogą również grać dzieci, jednak dorośli będą wtedy musieli wyeliminować kłopotliwe przymiotniki typu "seksowne". Według mnie minusem jest to, że o ilości zdobytych przez graczy kart decyduje sędzia, bądź w wariancie bez sędzi wszyscy gracze. Chociaż przyznam szczerze, że nie mam pomysłu w jaki sposób można byłoby to zmienić.
PLUSY
+ niska cena
+ proste zasady
+ możliwość grania w większym gronie
+ małe pudełko
MINUSY
- o wyniku danej tury decyduje jeden z graczy
Ogólna ocena 6,5/10
"Duże i włochate" świetnie sprawdzi się na imprezach i luźnych spotkaniach ze znajomymi. Oczywiście, pod warunkiem, że grające w nią osoby mają podobne poczucie humoru.
Za egzemplarz serdecznie dziękuję Wydawnictwu Trefl.